
 

2182263_6 

IN THE HIGH COURT OF JUSTICE  Claim No: HQ15D04225 

QUEEN’S BENCH DIVISION 

 

BETWEEN:- 

 

 

PRIYA HIRANANDANI-VANDREVALA  

Claimant 

 

 

- and -  

 TIMES NEWSPAPERS LIMITED 

 

 

Defendant 

 
 

 

STATEMENT IN OPEN COURT 
 

 

 

Claimant’s Solicitor 

My Lord, in this action I appear for the Claimant, who is an entrepreneur, investor 

and philanthropist. Mrs Hiranandani-Vandrevala was formerly a director of the Isle of 

Man AIM listed company, Hirco plc, until September 2010.  

 

The Defendant is the publisher of The Sunday Times. 

 

On 23 August 2015, The Sunday Times published on its website and on page 8 of the 

print edition of the business supplement of The Sunday Times an article under the 

headline “Hunt on for AIM firm’s missing £350m”.  On 25 August 2015, The Sunday 

Times amended the headline of the online version to “AIM firm sued over £350m 

investment.” 



 

2182263_6 

The Article reported on what were ultimately unfounded and unproven allegations 

made in a civil litigation case brought by Hirco plc and Hirco Holdings Limited against 

Mr Niranjan Hiranandani (the Claimant’s father), and Priya Hiranandani-Vandrevala in 

the Isle of Man as well as a confidential arbitration which had taken place between 

Hirco Holdings Limited and Mr Hiranandani in Singapore in mid-2015. In reporting on 

both these proceedings, The Sunday Times alleged that there were cogent grounds to 

suspect that Mrs Hiranandani-Vandrevala and her father had fraudulently breached 

their duties as directors of Hirco and it is Mrs Hiranandani-Vandrevala’s case that the 

Article had further implied that she and her father did not have a defence to that 

claim. 

 

Proceedings were consequently issued against the Defendant on 12 October 2015 for 

defamation and malicious falsehood and Particulars of Claim served on 4 November 

2015.  

 

On 5 August 2016, the Arbitral Tribunal found in Mr Hiranandani’s favour and rejected 

Hirco’s claims. Mrs Hiranandani-Vandrevala  subsequently settled her case against The 

Sunday Times on 11 November 2016.  

 

Following settlement, The Sunday Times published an apology online and in hard 

copy which  said:  

 



 

2182263_6 

“We apologise to Ms Hiranandani-Vandrevala in relation to an article, “Hunt on for 

AIM firm’s missing £350m” (Business, August 23, 2015), in which we stated that there 

were cogent grounds to suspect that she and her father had fraudulently breached 

their duties as directors of Hirco. This article was based, in part, on allegations made 

in a confidential arbitration before the London Court of International Arbitration 

sitting in Singapore. We now understand that the arbitration ruled against Hirco. 

We did not intend to allege that Ms Hiranandani-Vandrevala has engaged in any 

fraudulent conduct or that she would not have had any defence to such allegations. 

Further, we acknowledge that no allegation of misappropriation of funds has been 

made against her.” 

 

Both Hirco Plc and Hirco Holdings Limited have now discontinued their case against 

Mr Hiranandani and Mrs Hiranandani-Vandrevala in the Isle of Man, and both Mr 

Hiranandani and Mrs Hiranandani-Vandrevala have since been awarded their costs.  

 

In light of the terms of settlement, Times Newspapers Limited’s published apology and 

the fact that the Article complained of has been taken down, and with this statement 

having been read out in Court, my Lord, it only remains for me to ask for leave that 

the record be withdrawn. 


