IN THE HIGH COURT OF JUSTICE Claim No. HQ09D05027

QUEEN'S BENCH DIVISION

BETWEEN:
BARRY GEORGE Claimant
and
NEWS GROUP NEWSPAPERS LIMITED Defendants

STATEMENT IN OPEN COURT

Counsel for the Claimant (Gordon Bishop)

My Lord, the Claimant, Mr Barry George, has broughis action for libel against the
Defendant, News Group Newspapers Limited, in respea number of articles which were
published about him in The Sun and the News ofttoeld between % August and the 30
November 2008.

Mr George has the misfortune of being well knowrehese of his wrongful conviction in
July 2001 (by a majority verdict of 10-1) of the mder of the TV presenter Jill Dando, who
had been shot dead on the front steps of her Lohdome in April 1999. Mr George was
sentenced to life imprisonment. In July 2002 then€of Appeal dismissed his appeal. In
November 2007, after a long campaign to prove mmodéence led by his sister, Michelle
Diskin, the Court of Appeal set aside his convictamd ordered a retrial. On 9 June 2008 the
retrial started at the Old Bailey and on 1 Augl&t jury by a unanimous verdict found him
not guilty.

Immediately after his acquittal Mr George was ivitewed by News of the World reporters

and the following day by Kay Burley for Sky TV. MBeorge agreed to give those interviews
because he knew there would be a clamour from tesspfor his story and he wanted to
satisfy the demands of the press as quickly asigedsa the hope that that he would then be

left in peace to move on with his private life.



On Saturday the"2 August 2008 The Sun published articles about ¢tréat and Mr George,
which described a number of matters which had tegn from the jury during the retrial.
The Defendant now recognises that those articladdvMeave been understood to mean that
there were grounds to suspect Mr George of the enuddspite his acquittal. The Defendant
accepts that the verdict of the second jury in dttqg Mr George was correct and it

apologises to Mr George for any suggestion otherwis

On Sunday the 3rd August 2008 the News of the Woaldied a report of the interviews
given by Mr George in which he stated that at theetof the murder he was in a disability
centre. He also said that an hour later he wasmwversation with a woman in the street who
became a prosecution witness. Although he accepéedvas paying possibly unwanted
attention to her she never expressed that to hiva.lHEadline for the article was “I didn’t kill
Jill Dando ... | was stalking someone else at itne’t the Defendant accepts that Mr George

never made that statement.

A number of other articles about Mr George werelighbd in both The Sun and the News of
the World in October 2008. Various allegations werade including that he had become
obsessed with Kay Burley, that he had pestered mamonvhose advert about a dog he had
answered and that he had become obsessed with Raght\the fiancée of Steve Wright,

the Suffolk Strangler. The Defendant now accepas, tithough on one occasion Mr George
did cycle to Sky TV studios to try to collect a ¢apf his interview with Kay Burley, Mr

George did not pose a threat and was not obsestetiav nor did he pester any woman who

had a dog for sale nor did he become obsessedaithWright.

The Defendant is here today by its solicitor tongraw publicly the false allegations it made
and to apologise to Mr George for making them.ds lalso agreed to pay him substantial

damages and all his legal costs.
Defendant’s solicitor (Ben Beabey of Farrers)
On behalf of News Group Newspapers | confirm what learned friend says and the

Defendant takes this opportunity to correct mattard to apologise to Mr George for any

hurt and distress he has felt.



